Румунські винищувачі не завелись через бракований гас

Румунські винищувачі не завелись через бракований гас

17:55 Жовтень 10, 2022

Події 1237 7 хвилин

Magyar

Великий скандал сколихнув румунську армію після того, як слідчі органи заявили про угоду, яка становить загрозу національній безпеці. Йдеться про низькоякісний гас, котрий постачає комерційна компанія і котрий спричинив поломку кількох винищувачів.

Справу, яка набула розголосу в останні кілька днів, розкрила прокуратура з боротьби з організованою злочинністю та тероризмом міста Плоєшті на півдні Румунії, яка порушила кримінальне провадження проти двох багатих бізнесменів за підозрою у створенні організованого злочинного угруповання, шахрайство, підробка документів і підбурювання до вчинення цих злочинів.

За даними прокуратури, компанія Jetfly Hub Крістіана Беренделя та Дена Флоріна Беренделя у лютому 2018 року підписала чотирирічний контракт із Міністерством оборони в Бухаресті на поставку двох типів гасу — Jet Al і Jet Al Premium. Відповідно до критеріїв якості, викладених у рамковій угоді, паливо не повинно бути старше шести місяців і повинно містити антиоксиданти та антистатичні добавки. Згідно з матеріалами слідства, першу порцію компанія поставила, щоб завоювати довіру клієнта – відповідно до своїх зобов’язань, але в жовтні 2017 року почала транспортувати паливо з танкера, який стояв на якорі в порту Констанца, але більше не повідомляла міністерству про це.

Згідно зі свідченнями, у 2018 році почалися серійні поломки військових літаків типу МіГ ВПС Румунії, виробництво яких припинили після 2019 року, коли було завершено постачання імпортного гасу та замінено його на паливо від румунського постачальника.

За словами прокурорів, шахрайство коштувало румунській державі 32,5 мільйона леїв, але, крім того, національна безпека Румунії, країни – члена НАТО, також була під загрозою через те, що багато винищувачів, які виконували оборонні та стратегічні функції, були пошкоджені та потребували ремонту через неякісне паливо.

Слідство стверджує, що компанія могла легко обдурити замовника, оскільки в Міноборони ніхто не перевіряв наявність у гасі добавок, необхідних для належної якості пального.

Наразі в уряді та відповідних установах спростовують справу, яка набула розголосу. Прем’єр-міністр Румунії Ніколає Чука, який обіймав посаду начальника штабу між 2015 і 2019 роками, а потім був міністром оборони в період із листопада 2019 року по листопад 2021 року, заявив, що не знав про проблему МІГів, заправлених неякісним гасом, але він вважає, що ніхто не дозволить собі «бавитися» з такою темою.

– Я не думаю, що це було неякісне паливо, тому що тоді б вони не змогли літати. Я не думаю, що хтось дозволив би собі гратися з такою темою, – зазначив прем’єр-міністр.

Міністерство оборони в Бухаресті відповіло на звинувачення у заяві, згідно з якою літаки МіГ 21-LanceR не були пошкоджені на землі в період із 2018 по 2021 роки через проблеми, спричинені паливом. Згідно з даними міністерства, з компанією Jet Fly Hub було укладено контракт на відкритих державних закупівлях відповідно до чинного законодавства, і протягом зазначеного періоду авіапарк МіГів зміг у повному обсязі виконати покладені на нього завдання, включно з повітряним патрулюванням.

Повідомляється, що на літаках МіГ 21-ЛансР проведено втручання з метою очищення апаратури паливоподачі від забруднення та проведення поточних ремонтних робіт.

Наразі в жодному з випадків не можна стверджувати, що існує причинно-наслідковий зв’язок між якістю палива, що постачається компанією, та виникненням повідомлених дефектів, – стверджує міністерство оборони Румунії. Водночас вони визнають, що у грудні 2018 року в поставленому паливі були виявлені недоліки якості, через що товар не був прийнятий, а поставку відновили, коли компанія надала паливо, яке відповідало технічним характеристикам контракту. Крім того, міністерство в односторонньому порядку розірвало рамкову угоду в липні минулого року, за кілька місяців до початкового терміну, оскільки компанія неодноразово запізнювалася з поставкою товару.

У Румунії за останні десятиліття виникло багато проблем із парком МіГів ВПС, успадкованих від комуністичного режиму, за останні 25 років більше двадцяти літаків типу 21-LanceR здійснили вимушені посадки або розбилися. У флоті, який раніше налічував 110 винищувачів, зараз залишилося близько 30-40 боєздатних літаків.

Остання трагедія сталася в березні цього року, коли в чорноморському повіті Констанц розбився винищувач, внаслідок якого загинув пілот. Насправді гелікоптер IAR-330 Puma, який вирушив на його пошуки, також врізався в землю, в аварії загинуло семеро членів екіпажу. Сьогодні триває модернізація ВПС Румунії, яка проводиться армією шляхом закупівлі вживаних американських винищувачів F16, і водночас, в рамках масштабних військових розробок, також планується закупівля винищувачів F-35 останнього покоління.

Джерело:  (vg.hu)

social
Слідкуйте за нами у соцмережах
subscribe
Хочеш читати новини поки нема інтернету?

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.

Підписатися
subscribe
Підписка
Оформіть підписку
Приєднуйтесь до нашого списку розсилки, щоб отримувати актуальні новини на свою пошту.
Ми не розсилаємо спам, ми поважаємо вашу приватність.
Новини дня